Velocitekin voimin tehdyn syväluotaavan analyysin jälkeen vaikuttaa siltä, että alla olevan videon Venda 2. on juuri noissa oloissa himpun verran vikkelämpi tapa edetä ylätuuleen. Koska Venda 2. on kaareltaan laaja ja kestää kauan, on sen menestyksekkäälle käytölle reunaehtonsa: 1. Ei saa olla kiire. 2. Pitää olla tilaa. 3. Tarvitaan sileä vesi. Näin ollen tulevissa gameissä tarvitaan varmasti sitä ensimmäistäkin vendaa.
Vendassa 1. on hyvää se, että vene kääntyy tarvittaessa todella vihasesti. Ko. mallissa miehistö käynnistää ja pysäyttää käännöksen omalla painollaan ja peräsin seuraa venettä. Tällä tavalla ajamalla veneellä on huikea ohjattavuus ja taitavalla jengillä erittäin agressiivisekin ajon vauhdillinen tappio on vähäinen. Käyttökelpoista! Keskustelua herättää manööverin sääntöjen mukaisuus. Tiimin näkemys on se, että venda sisältää vain yhden propulsion ja muu pyöriminen on käännöksen käynnistämistä ja pysäyttämistä. Tämä on helppo todeta videolta. 1. Käännös käyntiin (paino menee leehen eikä ole näin ollen propulsio) 2. Käännöksen pysäytys (paino siirtyy takaisin, mutta vene on piissä, eikä propulsiota synny) 3. Propulsio (aggressiivinen painon siirto uuteen luuhun, kun purjeet ovat täynnä). Ylimääräinen pörrääminen ei siis edistä normaalia isompaa pumppausta. Mene ja tiedä sanois Matti Kyllönen: Heittäkäähän skeidaa tuulettimeen…
perjantai 18. kesäkuuta 2010
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti